Június 17,  Hétfő
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


A közpénzből fizetett kormánymédia szügyig Putyinban

Van nekünk egy nemzeti kincsünk, akiről méltatlanul kevés szót ejtünk. Illetve így ez nem igaz, inkább úgy fogalmaznék: méltóan kevés szót ejtünk. Széles Gábor üzletember, az antigravitáció és az energiacella feltalálója, Bayer Zsolt kenyéradó gazdája, az Echo Tv és a Magyar Hírlap tulajdonosa, ufószakértő és Putyin finanszírozta weboldalak terjesztője valahogy kimarad a közbeszédből.

Egy ilyen reneszánsz ember, aki még Mészáros Lőrincnél is sokoldalúbb és okosabb, valahogy úgy tud a háttérben maradni, hogy közben folyamatosan szem előtt próbál lenni. Ez egy adottság. Vannak olyan emberek, akik – ha belépnek egy szobába – az ott lévőkben azt az érzést keltik, hogy kiment valaki.

Utoljára talán akkor vette őt szárnyára a hírnév, amikor kirúgta Szaniszló Ferenc jövőbe- és múltba látó tévésztárt. Akkor is csak futólag. Még azzal sem sikerült tíz percnél hosszasabb időre lekötni a közfigyelmet – lehet, hogy pont akkor villantott valami ismeretlen celeb húha csöcsöket, vagy Rogán Cecília lehengerlően kerekded feneke került központba – amikor összeugrott a Fidesz-pénzelte PestiSrácok főszerkesztőjével. Széles Gábor azt állította, hogy Huth Gergely alkoholista, Huth pedig azt, hogy Széles Gábor meg hazudós. Ez így elég is volt szerintem mindenkinek, ennél tényleg érdekesebb még Rogánné feneke is.

Most is azért ástam elő  az üzletember-médiagurut, mert időről-időre rácsodálkozom a közösségi oldalára. Ott aztán van minden, mint a péceli hetivásáron. Ufo-k is, némi céges reklám is, de leginkább legalja – zömében orosz forrású – rémhíroldalak többé-kevésbé kamu híreit osztja nagy szeretettel. Még ez is rendben lenne, mert bár szerintem nem két esetben bőven megállt volna a feljelentés is rémhírterjesztés, közösség elleni uszítás és egyéb hasonló témakörökben, de szerintem rajtam kívül nem nagyon olvassa senki. Aki mégis, és még oda is kommentel, annak meg már olyan mindegy.

Most is odacsászkáltam egy jégkrém erejéig és mit látok? Most jön el a dilemma, hogy ide tegyem-e a linket? Minden alkalommal betesszük a forrást. Akkor is, ha egyetértünk vele, akkor is, ha nem. Tehát Széles Gábor lelkesen megosztotta egy ismeretlen eredetű oldal ma megjelent cikkét, ami az alábbi ékes címet viseli: “Azért engedjük be a migránsokat, hogy közösüljenek az európaiakkal!”

Természetesen a cikkhez jár egy vicsorgó-ökölrázó férfiakat ábrázoló fotó, hogy a nyájas olvasó el tudja képzelni, kik is akarnak közösülni az európaiakkal. A hivatkozott cikk egybként egy másik, magyar nyelvű, de orosz bejegyzésű oldalról származik és másfél hónappal ezelőtti hír.

Azonban nálunk is van előélete a dolognak, ugyanis Fricz Tamás, a Fidesz házi ideológusa már megírta a Magyar Idők címen futó Fidesz-közeli lapban. Mi pedig azt írtuk meg, hogy ő megírta.  Mostanra pedig körbe ért a történet és ugyanaz a hülyeség – megjárva az Oroszországból üzemeltetett, magyar nyelvű kamuhír-portált, ismételten felbukkan a kormánytól (az éppen aktuális kormánytól) nem túl távol elhelyezkedő üzletember hivatalos oldalán.

Miközben a putyin-média bugyraiban turkáltam, érdekes dologra lettem figyelmes.

l

Én ezt a cikket az előbb már láttam valahol. Na, hol?mi

Itt a Daily Express-re hivatkozik a lap, de vajon kire hivatkozik a legfrisseb.info?

8

És tényleg.88

Mire hivatkozik a 888.hu?888

Russia Today (RT) – „Amikor 2005-ben elindítottuk ezt a projektet, azt akartuk, jelenjen meg a nemzetközi arénában egy olyan játékos, amely nemcsak elfogulatlanul tájékoztat Oroszországról, hanem megpróbálja megtörni a világ média-információs folyamában az angolszász monopóliumot.” ( A Russia Today moszkvai, ultramodern központjának 2013-as látogatásakor – Vlagyimir Putyin)

Tehát így valahogy. Egymásra kereszthivatkozva épülget fel egy hálózat, benne az orosz szervereken futó – márpedig ott leginkább az futkoshat, ami erre engedélyt, netán megbízást kap Putyintól – oldalak, azonosítatlan rémhírportálok, a kormány pénzelte magyar médiabirodalom és Széles Gábor magyar üzletember, ufológus és hírközvetítő. Ha venném a fáradságot – nyugi, nem fogom – visszafejtve Széles oldaláról az ál-, rém- és ki tudja még, milyen híreket, ugyanezt találnám. Tehát nem arról van már szó, hogy egy magányos akcióhős és gravitációkapcsoló ezt a hülye módját találta meg az egyébként senkit nem érdeklő oldalának népszerűsítésére, amely oldalon a saját vállalkozásait és a saját agybaját egyaránt reklámozza, hanem a közpénzből fizetett kormánymédia is szügyig gázol a putyini propaganda népszerűsítésében.

Hát, ami szép, az szép. Ez pont nem az.adomány

 

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS