Május 27,  Vasárnap
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Ki reménykedik még itt abban, hogy a kétharmados, megkérdőjelezhetetlen hatalom megszerzése a konszolidáció irányába tolja az országot?

Najó, akkor vágjuk a fát, toljuk a talicskát, s a haza fényre derül. Ja, nem. Az innentől kezdve jódarabig sehova nem derül, meg mondjuk nem is mindenki képezi a haza részét, csak azok, akiket kétharmadosék arra érdemesnek tartanak, úgyhogy egyszerűen csak jó reggelt kívánok mindenkinek! Ha minden igaz, szép tavaszi napunk lesz ma, ám ez nem hiszem, hogy különösebben meghatja azokat, akiket az alábbi közlemény-foszlány érint:

A jelenlegi médiapiaci körülmények között a HírTV hosszú távú, hatékony működésének fenntartása érdekében a televízió csoportos létszámleépítést hajt végre. Az intézkedés a társaság több területét érinti, beleértve a menedzsmentet is.

Persze, mindenki tudta, hogy az újabb reménytelen Fidesz kormányzás vadhajnalán a Lánchíd Rádió és a Magyar Nemzet után Simicska médiaportfolóiójának még állva maradt bástyája, a Hír TV is sorra kerül valamilyen formában. Minden más mellett ez elsősorban azt mutatja, hogy kurvára nincsenek itt médiapiaci körülmények, egy médiacsatornát akkor lehet veszteségek nélkül életben tartani, ha ömlik bele a közpénz. Minden más lényegtelen. Így múlik el a Fidesszel szembeni ellenállás dicsősége, 30-40 ember pedig megint megy a levesbe.

Mindeközben a Vajna András kaszinócsászár és jobban teljesítő médiacézár által tulajdonolt TV2 csoporton (TV2, Super TV2, FEM3, Mozi+, Zenebutik, Izaura TV, Spíler TV, PRIME, LiChi TV, Kiwi TV, Humor+) meg egyszerűen nem lehet behajtani a jogdíjakat. A Fidesz egyik legdörzsöltebb udvari oligarchája és zenekara egyszerűen nem volt hajlandó adatokat szolgáltatni az előző évi nézettségről, valamint a bevételekről az Artisjusnak. Mint tudjuk, Magyarországon ez a szervezet szedi be a zenék nyilvános lejátszása után a jogdíjakat, és ők fizetnek aztán a zeneszerzőknek és szövegíróknak. A kereskedelmi tévéknek bevételeik egy bizonyos százaléka után kell hozzájáruljanak a jogdíjalaphoz. Ehhez azonban adatokat kell szolgáltatniuk a bevételeikről, valamint a műsoraikban lejátszott zenékről, az Artisjus pedig ez alapján számítja ki a fizetendő jogdíj mértékét. Nos, az ebben az országban a törvényeket mindenkinek be kell tartani, még Soros Györgynek is című nóta dallamára, Vajna András TV2 csoportja több egyeztetési kísérlet és felszólítás után sem volt hajlandó megküldeni a szükséges adatokat. Ez akkor így rendben van, nem igaz? Nem.

Nem tudom felsorolni se azoknak a listáját (ha már), akik a Figyelő Soros-zsoldosokat felvonultató gusztustalan cikke ellen tiltakoztak. Az ELTE, a Miskolci Egyetem, az MTA után most éppen az ENSZ Emberi Jogi Főbiztosi Hivatala írta:

A Figyelő Magazin támadja a civil társadalom folyamatosan szűkülő területét.

A Twitteren közzétett posztban a magyar kormányhoz szólnak, kérve, hogy védjék meg meg a jogvédőket, és állítsák meg az ellenük történő megfélemlítéseket és zaklatásokat. Azt hiszem, itt sokan még mindig nem értik a lényeget. Hogyan védhetné meg a civileket az a kormány, amelyik saját maga kezdeményezte és hajtja végre a civilek vegzálását, ehhez természetesen felhasználva az összes gátlástalan erkölcsi hullát, akivel körbebástyázta magát. Hogyan várhatja el még bárki a kormánytól, hogy megvédje a civileket, amikor ennek a szennylappá züllött orgánumnak a főszerkesztője, Orbán korábbi beszédírója, valamikori fideszes államtitkár, Habony és Finkelstein közös cégének vezetője, a Századvég vezető elemzője, a kormány valagát mindenkinél nagyobb lelkesedéssel nyaldosó Lánczi Tamás úgy védte a minap a Csurka István-féle zsidólistát idéző cikket, hogy

Ez az amit újságírásnak nevezünk, bátran hozzányúlni egy kemény témához.

Ki reménykedik még itt abban, hogy a kétharmados, mindent elsöprő, megkérdőjelezhetetlen hatalom megszerzése a konszolidáció irányába tolja a közéletet és az egész országot? Kétharmaddal a kezükben üldözik az ellenségeiket, miközben ugyanez a Figyelő nevű, listázós szennylap szintén mostanában volt kénytelen elismerni, hogy tényszerűen hazudott egy választások előtti cikkében. Jó, nem verték nagydobra, eldugták az oldal alján, de akkor is. Az történt, hogy a “Formálódik a Vona-Gyurcsány – koalíció – (Képekkel)” címmel megjelent írásukban valótlanul állították/azt hazudták, hogy a Jobbik a Demokratikus Koalícióval egyeztetett a szentesi választókerületben. Az igazság ezzel szemben az, hogy kurvára nem történt semmi ilyesmi. Most már tökmindegy, hogy mivel zsibbasztották a nyilvánosságot, ám ha megpróbálunk visszaemlékezni a kampány vezérmotívumaira, akkor az egyik éppen ez volt: formálódik a Vona-Gyurcsány horror- és katasztrófakoalíció, mindmeghalunk, ha ezek hatalomra kerülnek. Az összes szóhurcoló mellett Morvai Krisztina ex-jobbikos Orbán-hívő igazi színfoltja volt ennek a hazugságnak: naponta haknizott valamelyik propagandakanálison és teleóbégatta az életünket azzal, hogy Vona szemkilövetőkkel összeállva árulja a hazát. Következmény nulla, egy eldugott helyreigazítás arról, hogy hazudtunk, és csá.

Ugyanebből a fejezetből. A Kúria szerint Vajna adóelkerülő TV2-je jogsértően kampányolt Orbánnak, amikor a kanális szalagmunkásai és arcai lelkesen adták hírül, hogy ők bizony Orbánra szavaznak. A legfőbb bírói fórum határozatában azt írta, a médiatörvény alapján hírműsorban műsorvezetőként, hírolvasóként, tudósítóként rendszeresen közreműködő munkatárs politikai hírhez nem fűzhet véleményt vagy értékelő magyarázatot. És akkor mi van? Változtat ez még bármin? Nem.

És az mit változtat bármin is, hogy Németh Szilárd teli pofával sorosozásért pert veszített? A Fidesz intellektuális vasökle még tavaly márciusban hazudott az Eötvös Károly Intézetről, amikor azt állította, hogy azt állította, hogy a közhasznúsági jelentésükben meghatározottnál „sokkal, de sokkal nagyobb lóvét” kaptak Soros György alapítványaitól. Most megszületett a jogerős ítélet abban a perben, amit az EKINT indított a rágalmazásért a rezsibiztos ellen: Németh Szilárdnak hamis tényállításai miatt nyilvánosan meg kell követnie az Eötvös Károly Intézetet és sérelemdíjat is fizetnie kell. Jó, és akkor mi van? Semmi nincs, egy hazug bűnbanda nettó hazugságok hátán újabb négy évig bebetonozta magát a hatalomba. Ám miután az ellenzéki pártok mandátumot nyert biodíszletei éppen készülnek beülni a fideszes parlamentbe, az újabb hazug jogtiprások újabb négy évét csak akkor lehet megakadályozni, ha az istenadta nép elkezd felelős állampolgárként gondolkodni és egymás mellé állva ellenállni a pusztításnak.

Addig is kéretik tudomásul venni, hogy bagatell 1,5 milliárddal lesz drágább az Országgyűlés új irodaháza, de legalább később is adják át a tervezettnél. A volt MTESZ-székház helyén épülő új irodaház a korábban tervezettnél bő 1,5 milliárd forinttal drágábban, 10 milliárd 670 millió forintért készül el és – micsoda meglepetés – az építést Orbán kötélbarátjának, Garancsi Istvánnak az egyik cége, a Market Zrt. végzi, miután az egykori MTESZ-székházat több mint 700 millió forintért bontotta le.

Ahogy Alföldi Róbert mondta az újabb személyét és művészetét érintő szánalmas vergődéssel kapcsolatban:

Úgy tűnik, megszoktam már. De nem engem kéne megráznia, hanem az országot.

Ja, merthogy mindenki megnyugodhat most már, választási eredmény ide vagy oda: nem hozzák nyilvánosságra az OLAF-jelentést. Igen, persze, hogyne. Sértené a nyomozás érdekeit, véli az adatvédelmi biztos. Jól van akkor. Ezzel a nótával kívánok minden jót!

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.