Augusztus 18,  Csütörtök
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Nem a kormánypropaganda miatt nyert Orbán, de azért anélkül nehezebb lett volna győznie

Ez a felület kizárólag önkéntes olvasói támogatásokból működik. Nem politikusok, háttérhatalmak és gazdasági érdekcsoportok tulajdona, kizárólag az olvasóké.

Kiszámítható működésünket körülbelül havi 3,000,000 forint biztosítja. Ebben a hónapban összegyűlt 949,660 forint, még hiányzik 2,050,340 forint.
A Szalonnát ITT támogathatod, a Szalonnázó extra cikkeire ITT tudsz előfizetni.

Köszönjük, hogy fontos számodra a munkánk.

A földbeállt ellenzék azt harsogta még néhány hete is, hogy a pálya lejtett a Fidesz felé, és hogy a “propagandamédia” túlsúlya miatt nyertek. Most, hogy bezár a Pesti tv és elbocsátásokról hallunk a mumusként emlegetett megyei napilapoknál is, azon röcögnek, hogy hát nem is nézi/olvassa/hallgatja senki a fideszmédiát, és lám, megszületnek a döntések is.

Akkor a semmi túlsúlya miatt kaptatok ki? Vagy azért, mert együtt is csak egy hordó fost tesztek ki?

Ezt Megadja Gábor, a kontra.hu nevű felület főpropagandistája posztolta nemrégiben. A Nézőponttól a Századvégig, a második Orbán-kormány Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumától a Nemzeti Közszolgálati Egyetemig egy rakás fideszes bugyorban megfordult kormányszócső jól megmondta a követőinek, hogy mi a helyzet, hányadán állunk a hordó fossal. Mivel ő maga is vállaltan az állampárti propagandamédia oszlopa, pontosan tudja, hogy mekkora hatása van a választásokra annak, hogy elképesztő összegeket költ a kormány arra, hogy átmossák a szavazók agyát. Az, hogy a Pesti TV csődbe megy, nem akkora csoda, hiszen valóban nem volt nézettsége, mert az talán még a Fidesz híveinek is túl ócska volt, ami azért már valódi teljesítmény, ami megsüvegelendő. Viszont attól még, hogy megszűnik ez a szerény nézettségű közpénzt nyelő kanális és egy-két megyei lap, attól még nem változik alapjaiban a helyzet.

Orbán kezében van az évi legalább 130 milliárd forintot felzabáló közmédia, amely a propagandagépezet legfontosabb eleme. Csak ez az egy platform magyarok millióinak agyát mossa naponta, ami szabad szemmel látható, gyakorlatilag nincs olyan hírműsor, ami ne egy az egyben a hatalmon lévő párt üzeneteivel bombázná a közönséget. A propagandamédia által harsogott sablonszövegeket hallhatjuk vissza szóról szóra, ez nem vélemény, ez ténykérdés. Mint ahogy az is ténykérdés, hogy nem kizárólag a médiafölény miatt nyert a Fidesz, ezt valóban hazugság lenne kijelenteni, de megkerülhetetlen szerepe volt abban, hogy ennyire sima, kétharmados győzelmet arattak Orbánék az egyesült ellenzék felett. Ehhez kellett az ellenzék töketlensége, megannyi belső vitája és pozícióharca, nem beszélve az elbaltázott kommunikációról, külön MZP végletekig kiforgatható és kiforgatott béna elszólásairól. Ettől még nem szabad átsiklani a propagandamédia szerepe felett.

Amikor mindenhonnan Rogán propagandaszövegei köszönnek vissza, akkor azért nehéz lenne letagadni, hogy ennek komoly jelentősége volt a választásokon. Óriásplakátokon, ingyenes újságok címlapjain, rádióban, tévében és az interneten is mindenhol a Fidesz üzeneteivel lehetett találkozni, még akkor is, ha egyébként nem ezt szerettük volna. Egyszerűen kikerülhetetlenek voltak a Fidesz üzenetei, hiszen olyan elképesztő összegeket költöttek el minden platformon, amit az ellenzéki összefogás megközelíteni sem tudott. Ameddig ez így van – márpedig miért is változna meg? – addig szinte elképzelhetetlen a kormányváltás. Mert itt van nekünk a válság, amelynek hatására a kormány kénytelen volt megszorító intézkedéseket eszközölni, de ezeket ismét úgy kommunikálta, mintha nem megszorításokról lenne szó, hanem a magyar emberek megvédéséről.

Ameddig a kommunikáció az ő kezükben van, addig bármit képesek eladni 3 millió embernek. Képesek úgy kommunikálni a döntéseiket, ahogy az nekik megfelel. Lényegében ma már csak az RTK Klub (na jó, foltokban még az ATV is) az, amely megmutatja a valóságot is, de kereskedelmi csatornaként látja el ezt a feladatot, ami nem sok mindenre elég. Magyarországon az egyetlen független és/vagy ellenzéki véleményeket megjelenítő médiafelület az internet, ahol valóban találkozhat az ember a valósággal is, de ez nem mindenkinek fontos. Egy Magyar Nemzet vagy 888-rajongó nem fog HVG-t vagy Átlátszót olvasni egyik napról a másikra, hiszen azt ellenségének tekinti.

Továbbra is úgy vélem, hogy a propagandamédia a piacról nem tudna megélni, amit a Pesti TV sorsa is júl mutat. Ha az olvasóknak kellene eltartania egy Magyar Nemzet méretű lapot, vélhetően igen gyorsan lehúzhatnák a rolót, de ilyenre nem kell számítaniuk az elkövetkezendő években, hiszen a kormány az adófizetők pénzéből fenntartja ezeket a propagandaoldalakat. De amikor már megszámolhatatlan mennyiségű propagandalap létezik, akkor egymás elől veszik el a rajongókat, pláne a forrásokat, ami miatt a Pártnak sem érdeke valamennyit fenntartani, pláne, ha be sem váltják a hozzájuk fűzött reményeket. Most is ez történik, ami nem annak a jele, hogy leszámolások lennének a propagandamédiánál, hanem arról van szó, hogy a választási kampánynak vége, most érdemes egy kis pénzt spórolni és a jól bevált oldalakon hülyíteni az embereket.

Ezek a felületek alkalmasak voltak a választás eredményének befolyásolására, tehát a feladatukat elvégezték. Mint ahogy a Megafon nevű facebookos tömörülés is, amelybe a kormány irdatlan pénzeket tett, hogy a nap 24 órájában beletolják a választó arcába a hazugságaikat. MZP félremagyarázott kijelentései napok alatt jutottak el minden magyar választópolgárhoz, ami végső soron befolyásolta a választások kimenetelét. Egyszerűen mondhatott bármit ezután MZP, a propagandamédia kivégezte őt. Nem tehetett semmit, hiszen a propagandával idehaza senki sem veheti fel a versenyt, ami Orbán célja volt megválasztásának első napjától kezdve. Pontosan tudta ugyanis (és a nemzetközi szélsőjobb múlt heti szeánszán nyíltan is beszélt erről a világraszóló sikerének receptje témakörben), hogy ha sikerül megkaparintania a hazai sajtó jelentős részét, akkor nem kell amiatt aggódnia, hogy bárki is megszorítja majd őt a választásokon.

Ez a terve bevált, hiszen sorozatban negyedik alkalommal választotta őt újra 3 millió magyar, ráadásul ismételten kétharmaddal. Ezek után tehát ne mondja nekem senki, hogy a propagandamédiának nem volt szerepe a sorozatos választási győzelmeiben, hiszen ez hazugság lenne. Orbán a közmédia nélkül alighanem bajban lenne, ezt ő maga is tudja. Nem a senki által nem nézett Pesti TV vagy valamelyik megyei tucatlap itt a fontos, hanem a közmédia, a Magyar Nemzet, az Origo vagy az Index. Ezek azok a platformok, amelyek képesek akár a választásokat is eldönteni, hiszen teret adnak a hazugságoknak. Ezek addig Orbán kezében lesznek, ameddig nem történik valami olyan a világban, amit a vezér nem tud a saját céljaira felhasználni. Hogy ez mikor következhet be, azt senki sem tudja.

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Kövess minket!