November 18,  Hétfő
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Ami silány szemét, attól kár a csodát várni

Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője tegnap ismét úgy gondolta, fontos mondandója van, ezért a parlamentben mindenkivel megosztotta a sajtószabadságról alkotott véleményét. Pár perces monológjából tökéletesen kiderült, hogy halvány gőze sincs arról, mint jelent az, hogy függetlenség. Az ő – és vélhetően a teljes frakció szemében – egy újság vagy kormánypárti, vagy ellenzéki. Olyan egyszerűen el sem képzelhető, hogy egy újság, weblap, tv csatorna, esetleg rádióadó ne valakinek a szolgálatában álljon. Már csak azért is gondolhatja ezt így Kocsis, mert maga körül nem is lát mást, mint hogy egy-egy megszerzett média egyetlen funkciója a kormánypropaganda. Az, hogy Orbán Viktor szócsöveivé váljanak. Ezt beszédében így fogalmazta meg:

Azért a vezető magyar kereskedelmi televízió, az RTL Klub, az önök szolgálatában áll. A vezető magyar hírcsatorna, az ATV az önök szolgálatában áll. A legnagyobb magyar napilap, a Népszava, az önök szolgálatában áll, a legnagyobb internetes portálok, az Index, a hvg, a 24, az önök szolgálatában állnak és az a helyzet, hogy a legnagyobb hetilap is az önök szolgálatában áll, a Hvg. Az a helyzet, lehet, hogy ez önöknek nem tetszik, de ezt a médiadiktatúrás hőbörgésüket jobb ha befejezik 

Az RTL Klub nem az önök – értsd ellenzék – hanem  a nép szolgálatában áll. Jó esetben ugyanis a feladata egy híradással is foglalkozó csatornának az, hogy pártoktól függetlenül számoljon be a napi hírekről. Azért lehet ma vezető kereskedelmi televízió az RTL Klub, mert híradásaiban nem egy párhuzamos, hanem a létező valóságot mutat be. Ott nem a migránsoké és Soros Györgyé, hanem a valódi híreké a főszerep. Kinek a hibája, ha a köztévé migránshíradójára a kutya sem kíváncsi? Milliárdokat öltek bele az adófizetők pénzéből, mégsem ér egy büdös petákot sem. Arról már nem is beszélve, hogy oda már csak olyan “szakembereket” tudtak felvenni, akik sehova máshova nem kellettek.

Az ATV mégis hogyan áll az ellenzék szolgálatában? Nem tudom, Kocsis tisztában van-e vele, de ha nem, akkor elmondom: annak tulajdonosa Németh S. Szilárd, aki a Hit Gyülekezet-féle szekta vezetőjének, Németh Sándornak a fia. Ezek után miről beszélnek a Fidesz frakcióban? Már a baromságokon kívül, amelyeket már természetesnek veszünk. De aki esetleg kételkedne abban, hogy Németh Sándor nem Orbán Viktor oldalán állna, annak csak a következő idézetet mutatnánk meg:

Objektív tény, hogy nincs olyan személy az ellenzéki oldalon, aki Orbán Viktorhoz hasonlóan alkalmas volna az ország vezetésére.

A Népszava tulajdonosi háttere megint csak nem azt bizonyítja, hogy az ellenzék kezében lenne. Leisztinger Tamás ugyan baloldali kötődésű milliárdosként vásárolta meg a lapot még áprilisban, azonban nem áll túl távol Orbán Viktor köreitől sem. Szívességet tett Mészáros Lőrincnek, amikor – több lap információja szerint, utóbbi kérésére – eladta Hunguest szállodáit a stróman tőzsdei csoportjának. Ezt követően a – szintén Orbán holdudvara által birtokolt és felügyelt – NB1-es fociba is bevásárolta magát, szintén nem feltétlenül ok nélkül. Nem mellesleg a Népszavában a választások idején bőven lehetett kormányhirdetésekkel találkozni. Hogy akkor kinek a szolgálatában áll a Népszava? Ezt Kocsis vélhetően jobban tudja.

A legnagyobb internetes portálok megint csak nem az ellenzék szolgálatában állnak, hanem próbálnak túlélni. Annak ellenére is az olvasóik támogatására szorulnak, hogy napi szinten milliós látogatottságuk van. A kormány ugyanis megpróbálja lassan kivéreztetni őket, hogy aztán potom pénzekért felvásárolhassa és abból is kormánypropagandát gyártson. Elég csak ránézni mi történt az ország egykor legolvasottabb online lapjával, az Origóval. A kormány megkaparintotta, ami jóformán a lap halálát jelentette. A Móricka színvonalát is alulmúlva próbálják teljesen hülyének nézni az embereket, amire nem mindenki vevő. Azért nem az Origo, a 888 vagy a Magyar Nemzet az ország leolvasottabb online napilapja, mert egy kalap szart sem érnek. Milliárdokat öltek beléjük, mégsem kíváncsi a kutya sem az ott, napi szinten közölt hazugságokra. Arról van tehát szó, hogy amit a kormánypárt próbál művelni újságírás néven, az még a legalapvetőbb szintet sem üti meg.

A hazai médiumok többsége igenis a kormányzat kezében van, az már egy másik kérdés, hogy a kutya sem kíváncsi arra a szemétre, amit létrehoznak. Ez pont őket minősíti, hiszen annak ellenére sem képesek uralmuk alá hajtani a hazai médiafogyasztókat, hogy minden eszközük megvan hozzá. Egy dolog hiányzik a sikerhez, a valódi újságírók és az igazság. Betanított szektásokkal és fizetésért hőbörgőkkel ugyanis nem lehet helyettesíteni sem a tehetséget, sem a valóságot. Az igénytelen hazudozásra nem mindenki vevő, még az agymosott Magyarországon sem.

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.