Május 24,  Péntek
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Köszönjük szépen, hogy ilyen öntudatlan idiotizmussal tolják bele a pofánkba saját silányságuk bizonyítékait

Mi tagadás, meglehetősen elvette az életkedvemet az a szégyennel teljes mutatvány, amit a Juhász Péter lekaraktergyilkolásában IS élen járó – rágalmazás, hazudozás, lejáratás témakörben – minden idők legtöbb sajtóperét elveszítő, Origó névre hallgató erkölcsi emésztőgödör művelt szombat éjjel. Amikor a sötétség leple alatt helyreigazították egy évvel korábbi ocsmány hazugságaikat, majd villámgyorsan eltüntették a valótlan állításaikról szóló beismerő vallomást, nehogy bárki szembesüljön azzal, hogy a hazug gazember 5 perc erejéig elismerte, hogy ő egy hazug gazember.

Ettől függetlenül is pár napja szándékosan igyekeztem nagy ívben elkerülni a saját morális fölényétől öt percenként magához nyúló napos oldalt, mert olyan szinten tetőzött a gyomrom tájékán az akkut hányingerrel vegyes megvetés az ott felhalmozott szellemi méregtől, hogy működésbe lépett a bennem mélyen szunnyadó önvédelmi mechanizmus.

Az új hét örömére és saját tűrőképességem tesztelésének kényszere okán azonban ma megnyitottam az Echo TV jó tévé, jobboldali tévé oldalát, ahol szembejött az alábbi, mai keltezésű hír. Kicsit penészes ugyan, de miután az elvtársak nem bírnak leszállni a megélhetési mártírkodás és folyamatos szénné égés dakota lováról, hát nekifutok én is még egyszer. Mészáros stróman jó stróman, jobboldali stróman tévéje a Magyar Nemzetre hivatkozva sírja bele a világba:

Fölényben az ellenzéki média

Több olvasót érnek el a konzervatív, kormánybarát médiumok, mint múlt év végén – derül ki a Médianéző Központ a Magyar Nemzethez eljuttatott tanulmányából. 

A kormánykritikus orgánumok az emberek 62, a konzervatívok pedig 38 százalékához értek el a januári frissítés szerint. Azonban a múlt novemberben létrejött Közép-európai Sajtó és Média Alapítványban (KESMA) tömörülő kormánybarát médiumok termékei kevesebb hírfogyasztóhoz jutnak el, míg a kabinettel kritikus médiumok jelenleg az elérések 69 százalékát tudhatják magukénak.

Mivel igen hamar elveszítettem a fonalat a több olvasót érnek el a konzervatív, kormánybarát médiumok versus a KESMA termékei kevesebb hírfogyasztóhoz jutnak el ragacsos koordinátarendszerben (a magyartalan gányfogalmazást most hagyjuk), átkattintottam az eredeti forrásra, hátha okosabb leszek. Sajnos nem jártam sikerrel:

Nahát, csak nem szóltak a pártközpontból, hogy helló? De, szerintem szóltak, csak az Echo TV-nél még nem kaptak agyukhoz. A Magyar Nemzet viszont szépen öncenzúrázta magát, úgyhogy ez lett a sztoriból:

Továbbra is túlsúlyban a kormánykritikus média

Hát ez így rögtön más, elvtársak! Bár szerintem ennek a kóros agylágyulásnak a megértéséhez Vida Ildikó tolmácsa is kevés lesz. Vagyis a morális fölény változatlanul a jobboldalon van, csak hát a kutya nem kíváncsi rá, ezért mondjuk azt, hogy a túlsúly meg a hazaárulók oldalán van. Szögezzük le szépen rögtön, hogy a hír nem mai, pár nappal ezelőtt már telesírták ugyanezzel a viccességgel Brüsszelt is (ők véresen komolyan gondolják, és nem röhögik el magukat szénné égés közben), amikor is az alább látható okos hölgy elpanaszolta a rohadt migránssimogató Európai Parlamentben, hogy azért van túlsúlyban az ellenzéki média Magyarországon, mert azt kétszer annyian olvassák, mint a kormány seggéből kikandikáló propagandát.

A helyzet drámai:

Kevesebb hírfogyasztót érnek el a konzervatív, kormánybarát médiumok mint múlt év végén – derül ki a Médianéző Központ lapunkhoz eljuttatott tanulmányából. Míg a decemberi felmérés szerint a kormánykritikus orgánumok az emberek 59, a konzervatívok pedig 41 százalékához értek el, addig a januári frissítés szerint ez az arány 62, valamint 38 százalékra módosult. 

Tehát ha jól értem az egyik propagandagyár által a másik propagandagyártól átvett sirámokat, arról van szó, hogy konzervatív kormánybaráték úgy érnek el több hírfogyasztót, hogy tulajdonképpen egyre kevesebbet érnek el, és azért van sajtószabaccság Magyarországon, mert még mindig nem zárták be az internetet (se), ahol a zemberek nem a kormánybarátság, nem is a nem létező erkölcsi fölény és pláne nem a polgárinemzetikeresztény címszó alatt futó gyalázkodó, hazudozó, a Fideszen kívül mindenki mást lejáratni akaró, a valóságot mocsárszagú összeesküvés-elméletekkel átíró, az UFÓ-magazin szintjére züllesztett moslékot keresik, hanem a valódi híreket.

Micsoda meglepetés. Ja, nem. A meglepetés az, hogy a házi kutatóműhely jó pénzért megkutatta a nyilvánvalót, és ahelyett, hogy megszégyenülve kussolnának róla, lobogtatják lassan egy hete a szánalmas bizonyítványukat. Akármennyi közpénzt lopnak is el a Figyelőtől a nyolcaskáig ívelő fideszes egyenpropagandára, a pártközpontban megírt lózungok puffogtatására, a rendeltetésének megfelelően kritikus munkát végző sajtóra háromszor akkora a kereslet, mint ezekre az önjelölt morális világítótornyokra. Hogy azt mondják az online portálokról például:

… a kormánykritikus felületek még tovább növelték egyébként is jelentős fölényüket: míg decemberben az emberek 71 százalékához tudták eljuttatni termékeiket (…) januárra ez az arány 74 százalékra nőtt, így a konzervatív portálok – amelyek közül a legmeghatározóbb az Origo.hu – az elérések mindössze 26 százalékát tudhatja magáénak.

Mondjuk alapjáraton is megevett a fene mindent is ott, ahol a konzervatív trágya nemújságírás legmeghatározóbb pillére az origo.hu lehet, de ami még ennél ezerszer inkább szóra érdemes: a szürreálisra torzított, agyonvert, minden józan megfontolással szembeállított médiapiacot annyira mégsem sikerült szétverni, hogy a tömény mocsokra nagyobb legyen a kereslet, mint a kritikus tájékoztatásra.

És most mindenki emlékezzen vissza – ha tud – 2014 nyarának elejére, amikor a változó médiafogyasztási szokásokra hivatkozva fideszesítették el, majd züllesztették minden színvonal alá az ország talán legolvasottabb internetes portálját, az Origót. Annyira jól sikerült nagyobb hangsúlyt fektetni az integrált tartalom előállítás stratégiájának megvalósítására, annyira nagy ötlet volt átszervezni az addigi tartalomirányítási szervezetét, hogy ez lett az eredménye: egy erkölcsi szemétdombként funckionáló pártlap, amit nagyságrendekkel kevesebben olvasnak, mint előtte. Nem áll távol ettől az egyetlen éjszaka leple alatt lemészárolt Népszabadság hasonólóan tragikus, sötét korokat idéző esete sem, amikor az ország legolvasottabb nyomtatott napilapját (és vele együtt az elektronikus változatát is) végezték ki ugyanezzel a cinikus dumával takarózva. És most sem az van, hogy önkritikát gyakorolnak és beleverik a fejüket a falba, hanem visítanak, mint a fába szorult féreg, hogy igencsak fékezett habzású az érdeklődés a rothadó portékájuk iránt.

Szóval köszönjük szépen, hogy ilyen öntudatlan idiotizmussal tolják bele a pofánkba saját silányságuk statisztikai bizonyítékait: százmilliárdos közpénztételekből tartanak ki olyan felületeket (közel 500!!! darabot), amelyeket legfeljebb a szektájuk fogyaszt, meg az, akinek munkaköri leírásából fakadóan kötelező. És miközben okádják a gyűlöletet és mérgezik az elméket amazok fölényére, oppardon túlsúlyára mutogatnak, mintha ez valami felfoghatatlan szerencsétlenség volna, nem pedig annak az egyenes és kiszámítható következménye, hogy a tehetségtelen, hazug gánymunkára az egészséges kétharmad nem kíváncsi.

Tudom, hogy ezekből a számokból sem szabad messzire mutató következtetéseket levonni, de ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Fidesznek akár tavaly április 8-án, akár most demokratikus kétharmada lett volna/lenne?

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS