Október 15,  Hétfő
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

Hacsaknem Blog


Ugye még mindig nem szabad ezt a rezsimet annak nevezni, ami?

A hír, ami önmagában is megáll a lábán: újra a Fidesz enyves kezébe kerül a HírTV. Elérkezett az Orbán által március 15-én ünnepileg belengetett elégtétel ideje, és hát éppen pont most szivárgott ki – van ilyen -, amikor Orbán Viktor minden idők legmegérdemeltebb pihenőszabadságát tölti a szánalmas kis megtakarításából.

Ha valakinek kétségei voltak afelől, hogy Simicska Lajos Ámerikába (előre) menekülését túlélik a kezében lévő, a G-nap után hirtelen kormánykritikussá alakult sajtóorgánumok, immár megnyugodhat: a NER-ben nincsenek váratlan meglepetések és csodák. Simicska Lajos – Orbán Viktor rezsimjének ideig-óráig ellenálló – médiabirodalma végérvényesen elsüllyed. Csak az volt a kérdés, hogy mikor. Bár a részletek még nem ismertek, és bár Kálmán Olga nem szokott sajtóértesülésektől megrettenni, a G-nap utáni HírTV-nek egészen biztosan reszeltek.

Ez már akkor is világos lehetett, amikor július elején Nyerges Zsolt átvette Simicska komplett cégcsoportját. Miután lecserélte a vállalatok vezetését (Vida Ildikónak sem kellett tolmács, hogy felfogja: mennie kell), az elkerülhetetlenben tényleg csupán egyetlen bizonytalansági tényező lépett fel: az idő. Noha nem világos még, hogy pontosan milyen formában fog bekövetkezni a visszarendeződés (elképzelhető, hogy a HírTV-t valamilyen formában „beolvasztják” az Echo TV-be, de az is lehet, hogy később egy holding részeként működtetik a strómanok a két hírtelevíziót), az mindenesetre tényként kezelendő: Kocsis Máténak nem kell többé telerinyálni az ég alját azzal, hogy hírhamisító csatorna lett a HírTV, hogy ez nekik, fideszeseknek mennyire rosszul esik, hogy szebb napokat is látott ez a televízió, amikor nem egy arrogáns, gátlástalan, milliárdos üzletember személyes érdekeit szolgálta. Kocsis Máténak okafogyottá váltak az üzengetései, miszerint Simicska Lajos

szégyellje magát, amiért gyalázatos módon, gazdasági érdekekből árulást követett el, és ellopta a nemzeti jobboldaltól a Hír TV-t.

Az egész történetből két gondolatot kell nagyon jól megjegyezni. Egyrészt azt, hogy a cseppet sem váratlan fejleményről beszámoló lapnak

mind a kormány, mind Simicska környezetéből megerősítették, hogy az üzletre  (mármint a Simicskától Nyergeshez átjátszott üzletre – szerk.) a »legfelső jóváhagyással«, azaz Orbán Viktor engedélyével került sor, enélkül a versenyhivatal se hagyta volna jóvá.

Másrészt azt, hogy

a döntést (mármint azt, hogy pontosan milyen formában és felállásban csinálnak újra fideszes párttévét a Hír TV-ből – szerk.) a miniszterelnök, Rogán Antal kommunikációs miniszter és Liszkay Gábor hozzák majd meg.

Azt hiszem, hogy itt már nincs szükség különösebben körmönfont kommentárokra, és végképp nincs mit összerakni mivel. Az átkozott balliberális véleményterror és médiatúlsúly alatt hősiesen túlélő nemzeti oldal nem adta fel, és a hősies ellenállásnak beértek az ő gyümölcsei: az utolsó, nem fideszes madzagon rángatott, nem közpénzzel megvásárolt televíziós csatornára is rátették a kezüket. Az ATV-t a nyilvánvaló fideszes befolyás, valamint az elbulvárosodás okán nem sorolom ide, az RTL Klub meg kereskedelmi-bulvárcsatorna (bár a maga nemében szintén az utolsó) jellegénél fogva most nem képezi eszmefuttatásunk tárgyát.

Most ők jönnek – hörögte a vezér szombaton, mielőtt elvonult volna kipihenni az elmúlt évben végrehajtott pusztításait, és tényleg. Elégtételt veszünk mindenféle értelemben – hörögte a vezér márciusban és tényleg. Amire a Keresztapa rábólint, az holnaptól úgy van. Ne azt figyeljék, amit mond, hanem. Szóval az összes többi független, objektív és mindentől távolságot tartó állami intézmény/hatóság mellett a versenyhivatal is Orbán Viktor legfelsőbb jóváhagyásából és engedélyéből működik és cselekszik. Mert a piaci verseny tisztasága Magyarországon, az illiberális demokrácia keresztény fellegvárában szent. Mint annyi minden más. Vagyis ez azt jelenti, hogy miként a CEU léte/ellehetetlenítése, a kutatói függetlenség/szolgaság, a ki legyen milliárdos stróman és kit kell kivéreztetni alapvetések esetében, most sem történt semmi más, csak a szokásos.

Ha igazak azok a híresztelések, hogy Mészáros Lőrinc átveszi Andy Vajnától a TV2-csoportot, az sem kizárt, hogy a két hírtelevízió annak részeként, párhuzamosan, egymással rivalizálva működik majd tovább 

– olvasom a cikkben és nem tudom, hogy sírni, vagy hisztérikusan röhögni volna indokoltabb. Azért az úgy megvan, amikor a TV2, a HírTV és az Echo TV – bármilyen tetszőleges felállásban – a közmédia aláfestő propagandájával a háttérben egymással rivalizálnak, hogy ki tudja nagyobb fordulatszámon dicsőíteni az egyetlen vezért, ki tud hangosabban vinnyogni, hogy a balliberális médiatúlsúly rabigája alatt sínylődik a nemzeti oldal, vagy ki tud meggyőzőbben kommunistázni, migránsozni, buzizni, liberálisozni?

Ugye még mindig nem szabad ezt a rezsimet annak nevezni, ami, nem szabad a bolsevik, fasiszta, náci jelzőket használni, nem szabad diktatúrázni, mert igaz demokrata nem tesz ilyet?

Ugye még mindig érdemes a Kálmán Olgáknak azzal hitegetniük magukat és a közönségüket, hogy dehát ez nem is az, aminek látszik, és bármit ír az újság, mi tesszük a dolgunkat? Ugye csak viccelt a sztárműsorvezető, amikor arra  kérdésre, hogy fideszes HírTV-ben maradna-e, azt mondta, nem tudja, mit jelentene a fideszes HírTV, de mindenkit a munkája alapján ítél meg:

Soha nem is érdekelt, hogy hogy hívják a főnököt vagy a tulajdonost, a lényeg mindig a szakmai munka minősége.

Ugye Kálmán Olga nem akarja azt mondani, hogy még mindig illúziókat kerget azzal kapcsolatban, hogy a Fidesz közös nevezőre hozható a minőségi szakmai munkával, pláne azok után, amit az ő személyével karaktergyilkolásilag művelt a fideszes média, amikor kiderült, Simicskához igazol az ATV-től?

Ugye nem téma, hogy az egész fideszes médiabirodalom eddigi nézettségét, olvasottságán immár a HírTV is osztozni fog azzal a nem elhanyagolható kiegészítéssel, hogy újabb raklapnyi közpénzt igényel a csatorna újrafideszesítése és eltartása?

Ugye még mindig van, aki nem érti, hogy mennyire sötét szakadékba készül zuhanni egy olyan ország, ahol a kritikus médiát kinyírják, de még mindig a kritikus média túlsúlyára panaszkodnak a hatalommániás hatalmon lévők, ahol minden törvényi feltétel adott ahhoz, hogy a hatalomból soha ne legyen kirobbantható a kormánypárt, ahol a minimális ellenállást sem tűri a kormányzati mohóság, kapzsiság, gátlástalanság?

Megint nem történt semmi olyasmi, amit ne lehetett volna előre tudni. Aki meg már arra sem emlékszik, ami tegnap történt, annak feltétlenül iderakom: 2018-ban nagyságrendekkel mélyebbről és rosszabb helyzetből veszítette el az ellenzék a választást, mint korábban, ami 2014-ben még elképzelhetetlennek tűnt, amiről 2010-ben meg álmodni sem mertünk, mára véres valóság lett. Először csak a Népszabadságot tiporták el, aztán benarancssárgult az egész vidéki média, végül a Magyar Nemzet is eltűnt, és lassan az is felfoghatatlan lesz, hogy Simicska Lajos HírTV-je volt az egyik legminőségibb kormányellenes hang. Lépésről-lépésre mindent elvesznek, visszavesznek és mindent eltaposnak, ami a teljhatalom útjában áll. Most ők jönnek. Már vagy kilenc éve megállás nélkül, és még mindig nem értek oda. Majd most.

Csak arra kell vigyázni, hogy most sem szabad nevén nevezni Orbán rezsimjét, most sem szabad csúnya szavakat használni, most is finomkodni és óvatoskodni illik, mert ellenkező esetben legközelebb is kétharmada lesz a Fidesznek.

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.