December 14,  Csütörtök
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

DÜHÖNGŐ


Abszolút irreleváns, hogy Sebestyén Balázs egy nagyképű, arrogáns pojáca, vagy egy kifinomult kultúrember

Miután ma reggel szólalt meg utoljára a Class FM-en a Morning Show, a műsorvezető a 24.hu-nak azt nyilatkozta: nem tartja kizártnak, hogy az állampárt és külön Vajna András médiamogul és kaszinócsászár rádiójánál, azaz a Radió 1-nél  folytassák a műsort.

Balázs szerint mivel „nincs más rádió” ez egy nagyon elgondolkodtató alternatíva, elkezdik a tárgyalásokat, és ha megtarthatják a szólásszabadságukat, akár meg is egyezhetnek. Történik mindez azt követően, hogy a rádió közleményt adott ki (amelyet időközben rejtélyes okoknál fogva el is tüntettek a csatorna közösségi oldaláról), ebben azt állt, hogy a keddi, azaz a tegnapi volt az utolsó Morning Show, amennyiben

„Sebestyén Balázs a televíziós munkáira kíván koncentrálni és mostantól minimalizálja a rádiós szereplését.

Alighogy mindenki a szívéhez kapott, a műsorvezető egy Facebookra posztolt videóban hazugságnak nevezte a közleményben foglaltakat. Azt mondta, nem beszélt erről a rádió vezetésével, szó nincs arról, amit állítanak vele kapcsolatban, és őt csupán levélben tájékoztatták arról, hogy másnap (szerdán) nem kell bemennie dolgozni.

Mint nem sokkal később kiderült, a vezérigazgató felhívta és közölte vele, hogy mégis adásba kerülhetnek szerda reggel. Adásba is kerültek. Ez volt az utolsó Morning Show. Sebestyén Balázs azt mondta, nem voltak olyan állapotban, hogy még három napot elbohóckodjanak, inkább ma lezárták. Ugyanis, mint tudjuk, vagy nem tudjuk: a Class FM november 19-én befejezi analóg adását, mivel nem hosszabbították meg a frekvenciaengedélyüket. Ugyan a rádió fellebbezett a döntés ellen, az eljárás várhatóan januárban zárulhat le. Addig a Class FM analóg módon nem sugározhat.

Az nem volt kérdés már hónapokkal ezelőtt sem, hogy  a Médiahatóság talál majd kifogást a Class eddigi működésében, és nem hosszabbítja meg a jogosultságokat, holott a rádió jelezte, hogy szeretné meghosszabbítani a frekvenciahasználati szerződését. Hogy ezt a kérést hatóságék lesöpörték, abban elsődleges szerepe – a Népszabadság bezúzása és az általában vett médiapiaci viszonyok tükrében és ismeretében kijelenthetjük – annak volt, hogy a rádió Simicska Lajos érdekeltségébe tartozott. Az most majdnem mellékes, hogy időközben Simicska túladott a csatornán, és jelenleg az egy amerikai befektetőcsoport tulajdonában van.

Előrebocsátanám, hogy nem szándékozom ízlésvitát nyitni a téma kapcsán, mert azt -mint sok más esetben is – mellékvágánynak tartom. Következésképpen nem próbálom eldönteni, hogy kár a csatornáért, a műsorért, vagy nem kár, mert nekem személyesen bejött, vagy nem jött be, amit csináltak. Hogy hülyét kapok Sebestyén Balázs harsány nyerítésétől, Vadon Janitól, netán Rákóczi Feritől, vagy ellenkezőleg, tök jó arcoknak találom őket.

Azért zárójelben ideteszem a Class FM Facebook-oldaláról ezt a posztot: ez egy pár órája lecserélt borítókép, amelyen már nem szerepelnek a Morning Show műsorvezetői. Az analóg üzemmód felfüggesztése után az alább látható arcokkal megy tovább a rádió. A kommentekből viszont pontosan kiolvasható, miként éreznek a hallgatók ezzel az egésszel kapcsolatban.

Szóval ezt a szar rádió volt, utáltam Sebestyén Balázst, már épp ideje volt dolgot próbáljuk félretenni. Nem Sebestyén Balázs a lényeg. Vagy a másik. Vagy a harmadik. Még csak az sem lényeg – bár azért említsük meg -, hogy anno a Danubius vagy a Sláger sorsa, amiből lett aztán a mutyigyanús Class FM meg a Neo FM (ami azóta már nincs, de a frekvenciájukat megkapta a Kossuth meg a Dankó), kísértetiesen hasonlított a mostani helyzetre, vagy legalábbis egy állomása volt ugyanannak a folyamatnak.

Hogy már megint egy büdös politikai döntésről beszélünk, aminek kapcsán pont nem érdekes Balázs személye. Hanem az, hogy sérült megint egy darabkája az információ-, vélemény- és sajtószabadságnak (már én is okádok attól, hogy leírjam, ezerszer leírtam, és még mindig én vagyok a sivalkodó lipsi), egy rádió korábbi formájában már nem sugároz. Mert a közpénzből fenntartott Médiahatóság politikai alapon működik és politikai utasításokat hajt végre. És mert a két főgeci így éli ki egy egész országon a G nap előtt felgyülemlett frusztrációit.

Igen, a fükeforradalmi kétharmad hevületében Simicska Lajos pár évvel ezelőtt zsebrerakta a Class FM-et, dőlt a közpénz, mint az állat. Aztán ma meg úgy áll a helyzet, hogy ha nem lett volna G nap, a Class frekvenciáját gond nélkül meghosszabbítják, így viszont nem. Teljesen nyíltan és gátlástalanul folyik a média egészpályás letámadása és leteperése, szinte a mindennapok részévé vált. Mert a Médiahatóság aszerint hosszabbít, vagy tagad meg frekvenciákat, hogy az állampárt érdekeit mi szolgálja, hogy Simicska geci, vagy nem geci.

Nincsenek már kereskedelmi csatornák, amelyek nyílt piaci versenyben megpályázhatók. És ha lennének is, ebben az ellenséges és bizonytalan jogi környezetben nem sokan vannak a holdudvaron kívül, akik százmilliókkal szállnának bele egy ilyen üzletbe. Itt csak a Vajna Andrások szerezhetnek országos lefedettségű frekvenciákat. Állami hitellel, a közpénzek csecsén lógva.

És bár a Class FM Simicska haversága idején milliárdokat lapátolt a Fidesznek, most, ebben az eszmei pillanatban szerintem egyetlen kérdés van, ami az én és mindenki más ízlésvilágától független. A leghallgatottabb-legnépszerűbb országos lefedettségű műsort szántották be, ahol – talán egyedüliként – nem a kormány propagandáját nyomták. És ez attól is teljesen függetlenül durva, hogy mit gondolok én, vagy bárki más a műsor színvonaláról, a humorról és/vagy tahóságról. De attól is, hogy Sebestyén Balázs egy nagyképű, arrogáns pojáca, avagy egy kifinomult kultúrember.

Arról van szó, hogy miközben már csak Vajna Rádió 1-ének van szinte teljes országos lefedettsége, miközben osztódással szaporodnak a Karc FM-ek, ahol a Gajdics-Bayer-Bencsik-féle mindig ügyeletes kormányfelszopók énekelnek, és az MTVA agymosó hírblokkjai futnak, nem marad semmi más, mert minden tönkretettek. Mert semmi nem maradhat, ami nem a propaganda céljait szolgálja. Szóval lehet, hogy Sebestyén Balázs és Vadon Jani helyenként igénytelen, vagy egyenesen suttyó, alpári megnyilvánulásai irritálták a széplelkeket, de hogy adott esetben kíméletlenül bírálták a kormányt, a közpénzmédiát és a vállalhatatlan kormányzati döntéseket, az vitathatatlan.

Persze lehet azon vitatkozni, hogy de bezzeg mi volt a G nap előtt, vagy hogy kinek szimpatikus Sebestyén Balázs és ki utálja a fejét, hogy kár érte, vagy nem kár érte. Ez teljesen irreleváns. Az egyetlen lényeg az, hogy megint ugrik egy országos lefedettségű csatorna, de legalább egy műsor, amelyik helyett vagy nem lesz semmi, vagy egy újabb propagandaszócső költözik a helyére. A vezetőség tegnapi közleménye, aztán annak eltüntetése, az abban foglalt valótlanságok mind erre utalnak.

Nem ez a legnagyobb problémánk, nem lesz olcsóbb a kenyér, de szép lassan, lépésenként csökken a levegő, fogynak a hangok, amelyek eltérnek a harsány melldöngetéstől. Nyomasztóbb és egyre nyomasztóbb ez az egész. Ez a baj. Ha esetleg valaki még mindig nem értené. Einstand, úgy hívják.

És hogy mindezek ismeretében Sebestyén Balázs a Vajna-féle médiát a szólásszabadsággal emlegette egy mondatban, azon elnevettem magam. Kínomban.

adomany

 

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.