Herr Pecina, ne nézzen hülyének minket! Bőven elég, hogy az ön által tisztelt Orbán nevű ezt teszi naponta

Fotó: Népszabi Szerkesztőség/Facebook Fotó: Népszabi Szerkesztőség/Facebook

Az a helyzet állt elő, hogy miközben a lakájmédiában (a Ripost-Origo-888 tengelyen) elindult a körbelejáratás a Simicska Lajos tulajdonában lévő médiatermékekkel (Magyar Nemzet, mno.hu, HírTv) kapcsolatban, ami nyilván előrevetíti, hogy a G nap után átrajzolódott, egyáltalán nem létező magyar médiapiac soron következő, kilövésre ítélt áldozatai valójában kik lesznek, szerintem beszéljünk még egy kicsit a Népszabadságról. Mert különben azt hiszik a fiúk, hogy ebbe is belefáradunk, hazamegyünk, elfelejtjük.

Szerencsére adott ehhez egy Heinrich Pecina nevű – mint kiderült – számlacsalással vádolt gazember -, aki alig több mint egy héttel ezelőtt, egy péntekről szombatra virradó éjjelen eldöntötte, hogy minden előzetes értesítés, felvilágosítás és miheztartási útmutatás hiányában megszünteti a Népszabadságot. Kizárta a szerkesztőséget a szerkesztőségből anélkül, hogy előtte a szemükbe nézett volna legalább egy pillanatra, egyoldalúan hozott, önkényes döntés alapján meggátolta őket abban, hogy a munkaeszközeikhez, levelezésükhöz hozzáférjenek, személyes tárgyaikat átmenetileg lefoglalta, a nol.hu archívumát pedig szintén minden magyarázat nélkül eltávolította/hozzáférhetetlenné tette. Egyszóval kész tények elé állította őket. Ahogy az Orbán nevű ember és kormány szokta ezt az országot hetedik éve.

Teljesen életszerű, nem? Heinrich Pecina úgy ébredt egy pénteki napon, hogy lekapcsolja a villanyt Magyarország legnagyobb példányszámú napilapjánál, és gazdaságilag racionális döntésnek titulálja azt. Szóval Pecina – akit saját bevallása szerint a kölcsönös tisztelet, nem pedig a függőség kapcsolja össze Orbán Viktorral (az egyélőistent senkivel, egészen biztosan senkivel nem kapcsolhatja össze a tisztelet) – gennyedék puccsának egy hetes fordulóján egy osztrák lapból üzente meg, hogy az emberek leszarták a Népszabadságot, hát nem volt mit tenni.

Heinrich Pecina, az osztrák médiagazdasági guru és dörzsölt üzletember
Heinrich Pecina, az osztrák médiagazdasági guru és dörzsölt üzletember

Heinrich Pecina – Ausztriában csalással gyanúsított, Magyarországon nagy sikerrel üzletelő médiagazdasági zseni, a Népszabadságot egy héttel ezelőttig kiadó Mediaworks tulajdonosa, a Vienna Capital Partners (VCP) vezetője a Profil című osztrák gazdasági hetilap online kiadásában tegnap megjelent interjúban tehát az alábbiakat állította:

  • A Népszabadság az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mivel az emberek már nem érdeklődtek az újság iránt; a közelmúltban a lap működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente.
  • A lapot kiadó Mediaworks összforgalmának tíz százaléka a Népszabadságból származik, azonban a laphoz köthető kiadások a cég teljes nyereségét negyven százalékkal csökkentik.
  • 2015-ben a lapot a szocialista pártnak akarta eladni, átadni. Szerinte mindent elmond, hogy a Magyar Szocialista Pártnak nem volt bátorsága, hogy átvegye az újságot. A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot – így érvelt az Orbán nevű egyén tisztelője.

A jövő csütörtökön a Fedél Nélkül hajléktalan lap mellékleteként megjelenő Népszabadság szerekesztősége a Faceboookon pontonként cáfolta Pecina úrelvtárs állításait (majdnem hazugságoknak neveztem, bocs, Freud könyökölt ki a számon), iderakom:

Ez már így is teljesen kerek lenne és semmit nem kellene hozzátennem ahhoz, hogy ki ez a saját hazájában hűtlen kezeléssel gyanúsított, minden hájjal megkent Pecina (beismerte, hogy törvényellenes módon, 4,3 millió euró értékben három hamis számlát állított ki), akinek köszönhetően ma Magyarországon egy kicsivel kevesebb sajtó, vélemény és szabadság van, mint akár egy héttel ezelőtt. Aki vagy annyira hülye, amennyire hülyének látszik, vagy azt hiszi, hogy mindenki más annyira hülye, vagy egyszerűen úgy hazudik, mint egy fideszes államtitkár, akit ezért fizetnek.

Lenne majd néhány kérdésem, ami mostmár szinte teljes bizonyossággá érleli bennem a sejtést, amit ez a fölösleges magyarázkodó hablaty tovább erősít: a Népszabadságot kicsinálták, felsőbb utasításra, és ehhez egy hazájában bűnözéssel gyanúsított, Magyarországon strómanként felfogadott, gátlástalan gazembert választottak.

Heinrich Pecináról azért annyit feltétlenül jegyezzünk meg, hogy 2014-ben még azt állította, hogy van jövője a nyomtatott sajtónak. Ezt a mostanra szintén kicsinált vs.hu írta meg, miként azt is, hogy a Vienna Capital Partners tulajdonosa az FHB Banknak, korábban pedig szintén Pecina kezén fordult meg a Borsodchem és a TVK is. Igen, 2014 októberét írtuk, amikor a fent említett egy sajtótájékoztatón azt találta mondani, hogy a minőség és az ügyfél elégedettsége után a nyereség csak a harmadik szempont. És hogy nem akarja pár éven belül eladni friss szerzeményét, sőt növekedni akar a cégcsoport. Amely tehát felvásárolta az idő tájt a Népszabadságot, a Nemzeti Sportot, az Axel-Springer vidéki lapjait, de a Lakáskultúra című magazint is, amelyek – az akkori hírek szerint – együttesen évente mintegy 15-16 milliárd forintot termelnek ki.

Nos, ha feltételezzük, hogy Heinrich Pecina, a Népszabadságot megfojtó FHB-tulajdonos, és Spéder Zoltán még állítólag Index-tulajdonos, de minden FHB-s érdekeltségétől, a bank vezetésétől is megvált, kicsinált, kegyvesztett oligarcha pályája, múltja és jelene között semmilyen összefüggés nincs, vannak itt aggasztó, tömény hazugságra utaló részletek az osztrák okfejtésében.

Kösz szépen a felvilágosítást, Herr Pecina, de nem veszi be a gyomrunk. Nincs az a gazdasági megfontolás, ami az archívum elérhetetlenné tételét megmagyarázná, és ettől kezdve szerintem nem kérdés, hogy az ember hazudik. Nincs az a debil idióta, aki egy olvasott portált leállít, még akkor sem, ha annak tartalma nem frissül. Ugyanis ennek költsége Pecina zsebpénzének töredéke. Erre tehát semmilyen magyarázat nincs, hacsak az nem, hogy politikai utasításra el kell tüntetni a kellemetlen foltokat, az állampárt vezető politikusaira nézve terhelő bizonyítékokat.

Továbbá: évtizedes tendencia a nyomtatott sajtó visszaszorulása az online médiával szemben, egy üzletember, aki gazdasági megfontolásokra hivatkozva számolja fel a lapját, elvileg tájékozódik minden egyes befektetés előtt. Ellenkező esetben nem üzletember, hanem kretén vagy stróman. Ha Pecina üzletembernek nevezi magát, és nem egy undorító, megvesztegethető, dörzsölt seggfej, akkor egy, az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelő lapot nem vesz meg két évvel ezelőtt. Ha viszont megvette, akkor nem kell a bárgyú rablómese.

Maradjunk annyiben, hogy amikor megvette a világ legveszteségesebb lapját, Pecina pontosan tudta, milyen további kiadásokkal kell számolnia. Aki két évvel ezelőtt még a nyomtatott sajtó jövőjéről meg az ügyfelek elégedettségének fontosságáról halandzsázott, az nem puccszerűen gyilkolja le a saját tulajdonában lévő lap szerkesztőségét. Nincs az a kibaszott gazdasági ok, amely az ilyen maffiamódszert indokolná. Nincs az a hülye duma, ami megmagyarázhatná, hogy Pecina miért nem rendezte azóta sem a lap dolgozóinak helyzetét, miért nem nézett bele az arcukba, miért sunnyog, betegeskedik és miért egy osztrák lapból üzenget. Ha igaz lenne, amit pofázik, akkor nem keverné bele az MSZP-t és nem amellett érvelne öntudatlanul, hogy pártoknak márpedig rendelkezniük kell saját médiával. Úgy el akarta adni a veszteséget, Herr Pecina, hogy inkább megvásárolták az MSZP részét, mi?

Pecina kolléga, tudja mi a helyzet? Hogy egy 10 éve veszteséges lapra nem költünk. Annyit főleg nem, amennyit a Mediaworks az új arculatra, új webes felületre, költözésre, és legfőképpen új emberek alkalmazására költött még pár héttel is a gyilkosság előtt. Úgy, hogy a nyomtatási-terjesztési költség nélkül is vígan üzemeltethető online felületet is lelőjük, a Rogán-Matolcsy és egyéb korrupt seggarc kalandjairól tudósító nyomorult archívumot pedig eltüntetjük.

Kár volt egy hetet várni ezzel a sekélyes nyilatkozattal, ám mivel csak erre a szánalomra futotta, immár minden világos. Aki a veszteségét fel akarja számolni, az legalábbis megpróbálja eladni a termékét (lehetőleg nyilvánosan, hivatalosan, az érintettekkel közölve az eladási szándékot), mivel ez az idióta bezárás további százmilliós veszteségeket generál (előfizetők, hirdetők, végkielégítések, megszegett szerződések, hadd ne soroljam). Ne nézzen hülyének minket, szerencsére az ön által kölcsönösen tisztelt Orbán nevű ezt naponta megteszi velünk.

Tehát mivel ön annyira idióta, hogy egy tíz éve veszteséges lapot úgy zárt be, hogy maximalizálta a további költségeket és veszteségeket, már csak azt kellene megválaszolni: mennyit kapott pontosan kitől azért, hogy elvágja a Népszabadság (Magyarország vezető napilapjának!) torkát?

adomany