Július 6,  Szerda
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Bármit állít a propaganda, a valóság teljesen más

Ez a felület kizárólag önkéntes olvasói támogatásokból működik. Nem politikusok, háttérhatalmak és gazdasági érdekcsoportok tulajdona, kizárólag az olvasóké.

Kiszámítható működésünket körülbelül havi 3,000,000 forint biztosítja. Ebben a hónapban összegyűlt 224,405 forint, még hiányzik 2,775,595 forint.
A Szalonnát ITT támogathatod, a Szalonnázó extra cikkeire ITT tudsz előfizetni.

Köszönjük, hogy fontos számodra a munkánk.

Nem igaz az az állítás, hogy a választás előtt a választópolgárok nem tudtak volna hozzájutni kellő mértékben a döntésükhöz szükséges információhoz.

Az online hírportálok tekintetében a kormánykritikus oldalak nyertek, a televíziót tekintve kiegyenlített volt a verseny, a nyomtatott sajtó tekintetében sajnos nem áll elég adat rendelkezésünkre. 

Ezt a nagyon független Transzparens Újságírásért Alapítvány vezetője, Nagy Károly mondta el, a szintén nagyon független Mandiner felületén. Azzal nem vitatkozom, hogy alapvetően elérhető volt a szükséges információ az emberek nagy része számára arra, hogy meghozzák a megfelelő döntést, de azért azt állítani, hogy nem volt fölényben a kormánypropaganda, az minimum nevetséges. A Fidesz megszerezte előbb az Origót, majd kinyírta a Népszabadságot, aztán végül az Index is a kezére került. Ezek a legjelentősebb hazai lapok voltak, amelyek jelentősége a váltást követően lecsökkent, ezért hiába rendelkeztek sok olvasóval korábban, igen sokan elpártoltak tőlük. Igen ám, de az csak és kizárólag az olvasóknak köszönhető, hogy az Indexből végül létrejöhetett a Telex, illetve azt is, hogy a HVG még létezik.

A kormány megpróbálta teljesen letarolni a médiapiacot, de egyszerűen nem tud mit kezdeni azzal, hogy az emberek egy jó része a mai napig több újságot is olvasni szeretne, és kész akár támogatni is a fennmaradásukat. Ezzel lényegében az olvasók biztosítják a lap függetlenségét és egyben biztonságát is. Ha ugyanígy az olvasókra lenne rászorulva mondjuk a 888, vagy a Pesti Srácok, akkor vélhetően igen gyorsan lehúzhatnák a rolót, hiszen kizártnak tartom azt, hogy a saját olvasóik milliókkal támogatnák ezen lapok fennmaradását. Ezek a szennylapok csak azért működnek még a mai napon is, mert a kormány közpénz milliárdokat költ arra, hogy fenntartsa őket. Enélkül már egyik oldal sem létezne és az ott dolgozó, magukat újságírónak hazudók már valahol az út mellett kapálhatnának.

Azt állítani, hogy a televíziót tekintve kiegyenlített volt a helyzet, pedig egy újabb hazugság. Több, mint 130 milliárd forint közpénzt költ évente a kormány állami propagandára, amivel átmossák az emberek agyát. Az más kérdés, hogy nézhetnének más csatornát is az emberek, de aki egyszerűen ahhoz van szokva, hogy reggel bekapcsolja az M1-et és egészen estig azt bámulja, azt mégis hogyan érhetné utol a valóság? Aki bekapcsolja reggel a Kossuth rádiót, – mert ugyanezt tette évtizedekkel korábban is – és estig ugyancsak nem kapcsolja ki, az mégis honnan tudná, hogy 0-24 hazudnak neki? Mihez tudná viszonyítani az ott hallottakat, ha nem ismeri mondjuk a HVG-t, vagy a Telexet? Teljes ostobaság azt feltételezni, hogy a kormány elképesztő médiafölényének nem volt köze a választási győzelméhez.

Magyarországon nincs sajtószabadság már évek óta, amiért a kormány tehető felelőssé. Ennek oka az, hogy Orbán pontosan tudta, ha meg akarja nyerni a választásokat – ráadásul sorozatosan -, akkor a médiát a saját oldalára kell állítania. Tudta, hogy ez által képes lehet olyannyira manipulálni az embereket, hogy a saját szemük helyett az ő szavainak higgyenek. Ez jól láthatóan meg is történt és elég egyértelműen kiderült, hogy ez vált Orbán egyik legerősebb fegyverévé. Lehet ezt elemezgetni, de lényegében teljesen fölösleges, hiszen ha kimegy az ember bármelyik vidéki településre és ott körbekérdezi az embereket, akkor igen gyorsan vissza fogja hallani a kormánypropagandát. A migránsok, Gyurcsány, az ellenzék, amely háborúba vinné az országot, nem is beszélve a nemátalakító műtétekről.

Teljesen egyértelmű, hogy a 3 millió Fidesz szavazó jó része meg van vezetve. Nem állítom, hogy mindannyian a kormánypropaganda miatt voksoltak az Orbán-kormányra, hiszen voltak sokan olyanok, akik a saját anyagi érdekeik miatt tettek így, de a vidéki, elmaradott településeken élők nem ezért választották újra a Fideszt.

Teljesen fölösleges úgy tenni, mintha itt demokrácia lenne és egyenlő félként kezelnék példának okáért az ellenzéket. Ez a választás nem volt tiszta, mint ahogy nem volt tiszta az előző választás sem. Ezt az EBESZ megfigyelők is kimondták, de nekik nincs beleszólásuk abba, hogy ez miként befolyásolja az eredményeket. Ha az NVI nem vizsgálja ki a teljesen egyértelmű eseteket – márpedig miért tenné, amikor kormányközeli -, akkor itt semmi látnivaló sincs. A Fidesz azt tesz, amit csak akar, mégpedig addig, ameddig a szavazók ezzel egyetértenek. Úgy tűnik még legalább 4 évig ez lesz, viszont ez nem változtat a tényeken: Magyarországon nincs szabad sajtó. Pont.

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Kövess minket!