November 15,  Péntek
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

NEHAZUGGY


Amikor a közpénzes prostik támadásba lendülnek

Mondom én is jó ideje, mondja mindenki más is, hogy egy hülye kormány nem túl agyas tagjai mindig igyekeznek önmaguknál is ostobább és elvtelenebb figurákkal körülvenni magukat. Ennek az a konkrét oka, hogy így ők okosabbnak tűnhetnek. A gond csak az, hogy minden egyes lépcsőfok így működik és mire az aljára érünk, az átlag IQ nulla alá száguld.

Hasonló módon működnek a dolgok a kormány kitartott médiáiban is. Elsősorban nem a szellemi deficit miatt (habár), hanem azért, mert megrendelésre az tud cikket írni, műsort készíteni – bármikor szembemenve a valósággal és a minimális újságírói etikával, de még a jó erkölccsel is – akinek nincsenek gátlásai. Semmiféle gátlásai.

A magunk bőrén is volt már szerencsénk megtapasztalni a gépezet működését, amikor a közpénzes prostik támadásba lendülnek. Esetünkben az úgy történt, hogy született egy cikk egy nulla olvasottságú portálon. Magát az irományt egyébként – elég jól beazonosíthatóan, bár álnéven – az egyik habonyhuszár írta. A cikk fele hazugságokból, a másik fele kitalációkból állt, az egyetlen célja a lejáratás volt. Az ismeretlen portálról aztán átvette a pártpropaganda és gondolom az volt a cél, hogy egymástól veszik át, így körbefuttatva az olvasói bázison. Túl sok eredményt nem értek el, annyiba is hagyták. De a Szalonna kis falat, ellenben Vona és a Jobbik nagy falat.

Biztos, hogy több közpénz jár az ő lejáratásukért, mint egy kis véleménypotál kinyírásáért. Úgyhogy munkába lendültek a szorgos marokszedők. Megírták a cikket, hogy micsoda botrány volt Vona ’56-os beszéde alatt és volt zsidózás, cigányozás, mifene. Borzalom. Aztán – a szokásjognak megfelelően – elkezdték átvenni egymástól a cikket. Megjelent a Lokálban, a 888.hu-n és az Origon. Zárójelben kérdezném, hogy vajon ezek külön-külön is fizetést kapnak az egy darab iromány nyolc helyen való megjelentetéséért? Mert akkor nem sokat kell melózniuk. Zárójel bezárva.

Tehát megjelentek a cikkek. A gond csak az, hogy a Jobbik megemlékezésére valóban érkezett egy nagyobb társaság, mégpedig egyértelműen botránykeltés céljából, ám a rendőrség és a biztonsági őrök lebeszélték őket erről.

A lokálos-origós-888-as srácok balszerencséjére nem erőből, hanem tárgyalásos úton. Így aztán nem volt botrány, ellenben késett Vona beszéde. Ennek okán sikerült a beszéden történt botrányról készült cikket előbb lehozni, mintsem az érintett beszélni kezdett volna.

Oké, megírták előre marokszedőék a cikket. Máskor sem zavarta össze őket a valóság, miért éppen most lett volna ez szempont? Ámde. Azt honnan tudták előre, hogy egy társaság botrányt akar csinálni a beszéd alatt? Ennek egy módja van, véleményem szerint. Mégpedig az, ha ők maguk rendelték meg a botránykeltést, ha ők fizették meg és küldték oda a díszes társaságot. Nyilván nem önmaguktól, hanem felsőbb utasításra. Mert a Jobbik és Vona Gábor lejáratása fontos szempont lett kormánykörökben.

Nem, mintha szimpátiát találtam volna a lelkem legmélyén a Jobbik irányában, mert ilyesmi nem történt. Azonban nem tudok elmenni szó nélkül az önmagát sajtónak, médiának tituláló élősködők hazug ténykedése mellett. Ugyanis ezek a figurák közpénzből, az én, a mi adónkból kapják a zsíros fizetésüket. Nem az olvasók támogatásából, nem előfizetésekből, nem pályázatokból, hanem a kormány által irányított reklámok bevételéből teljesítik a kormány utasításait.

Ez nagyon gáz. Ez nagyon bűzlik. Szánalmas ez az egész, szánalmasak azok az emberek, akik a pénzért mindenre kaphatók. Ennél is szánalmasabb, hogy ezzel a nulla erkölcsi tartással nagyképűen újságírónak hiszik magukat.

Bár a Jobbik médiája is képes akkora baromságokat leírni, hogy az embernek sírni támad kedve, de ez egyáltalán nem menti fel a mi adónkból kitartott luxus-közmunkásokat. Ha már hazudnak, ha már valószínűsíthetően aktívan provokálnak, ha már bármit megírnak a pénzért, legalább vállalnák ennek a következményeit. de ez nem szokásuk.

Így valahogy. Erről jut eszembe egy régebbi cikkünk, a filmen is szereplő Bertha Lászlóról, a 888.hu helyettes főszerkesztőről, politológusról és polihisztorról. A cikk címe: Amikor a politológus nem csak hazudik, de lop is (ennek a cikkünknek a megjelenése után született a Szalonnát lejáratni hivatott iromány bizonyos Bertold L. tollából, de ez nem függ össze semmivel, csak mondom).

A fentebb linkelt cikkben – ahogy a felvételen is – remekül nyomonkövethető, mennyire mindent megengednek maguknak, majd milyen gyáva módon igyekeznek kisompolyogni a kínos szituációból. Mondom még egyszer: nem csak azzal van a baj, hogy hazudnak, torzítanak, sumákolnak, félretájékoztatnak tudatosan, hanem azzal is, hogy mindezt a mi pénzünkből teszik.

Nem tudom, hogy van-e ilyen mondás – ha nem volt, most lett -: amilyen a kormány, olyan a sajtója. adomany

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.