Szeptember 22,  Kedd
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék

VIBRÁTOR


Vivien és a bulvárba csomagolt agymosás

Bár egyre jobban eligazodom a bulvárcelebek szövevényes világában, amiről most írni fogok, az csak első ránézésre bulvár, második ránézésre inkább egy fél közéleti tragédia. Ugyan csak hírből ismerem Kökény-Szalai Vivient, azért azt soha nem gondoltam volna, hogy történhet még annál is súlyosabb dolog, mint hogy Andy Vajna és Habony Árpád kezére kerül a TV2. Azon túl, hogy ez önmagában mit jelent.  A fent nevezett hölgy személye azonban eloszlatni látszik minden kételyemet: dehogynem történhet.

Kökény-Szalai Vivienről olyan címszavak juthatnak eszébe a bulvárceleb világot nálam sokkal jobban ismerőknek, mint a Színes Bulvár Lap, Bors, FEM3 Cafe, Story magazin, botránykönyvek (Stohl András, Zuschlag János), dubajozás, bordélyházak, luxuskurvák, politika, szex, egyszóval minden, ami egy, a nettó hazugságoktól sem visszariadó, olykor politikai megrendelés ízű, szenzációhajhász médiamunkásságot jellemezni képes.

Na, ez a rokonszenves hölgy – akit a Stohl Andrásról szóló könyve miatt be is pereltek Stohl Andrással együtt, aki a médiacirkusz világával harmonikus vadházasságban él, akit a Századvég támogatott abban, hogy a 2014-es választások előtt igen áttetsző disznóságokat írjon Zuschlag Jánosról – márciustól a TV2 hírigazgatójaként folytathatja ígéretes pályafutását. Jelige: a korrekt mértéktartó hírszerkesztés, egyáltalán az ezzel összegfüggő bármilyen tapasztalat nem feltétel. Kizáró ok lenne. Ha lenne ilyen.

Szalai Vivien és Stohl András annak a polgári pernek a tárgyalásán, amelyet jó hírnév megsértése miatt indított a Budapesti Fegyház és Börtön a színész és az újságíró ellen Magyar börtönpokol című könyvük miatt (fotó: MTI)

Tekintve, hogy a mai magyar médiaviszonyokból adódóan eddig sem voltunk elkényeztetve az objektív, mértékadó, korrekt közszolgálati tájékoztatással, ennél már csak az a jobb hír, hogy – Bayer Zsolttal és további megbízhatóan jobboldali, Fidesz-közeli megmondóemberekkel felszerelkezve – hétfőn indul a Karc FM nevű (szintén Vajna-érdekeltségű) hírrádió hiánypótló műsorszórása.

Szeretném világossá tenni: nem az a problémám, hogy Vajna nem kérte ki a véleményemet az állami forrásokból nagylelkűen megtámogatott kereskedelmi tévécsatorna leendő, hírműsorokért felelős tótumfaktumának kinevezésével kapcsolatban. Akkor se érdekelte az álláspontom, amikor belevágott a kaszinóbizniszbe, vagy összekötötte az életét Timikével, úgyhogy tényleg nem gond.

Csak azért bátorkodom megszólalni, mert szilárd meggyőződésem: az, hogy valaki még soha a büdös életben nem csinált valamit, egyáltalán nem jelenti, hogy nem ért hozzá. Bár nem én műtöttem meg Andy Vajna fekélyes lábát, akár meg is műthettem volna, mert krumplit például már pucoltam életemben. Na, ugye. Az egyedüli probléma az, hogy Vajnát az Eximbank szánta meg adófizetői pénzből azért, hogy a TV2 tulajdonosaként eljövendő adófizetői pénzeket tehessen zsebre állami propagandától hangos közérdekű hirdetésekért cserébe.

Az állandó összehangolt hisztériakeltésre, az összeesküvés-elméletek és az ellenségkép permanens gyártására, a hírekről való tájékoztatás helyett a hírek megalkotására és ilyen módon a hiteles információáramlás megakadályozására szakosodott MTVA mellett immár egy hasonlóan hálás célokra használható, kereskedelminek csúfolt tévécsatornával gazdagodunk. Ezt persze eddig is tudtuk, de a Fidesz és az általa etetett holdudvar kontraszelecióra épülő személyzeti politikáját ismerve, végre itt a minden kétséget eloszlató bizonyíték: Szalai Vivien személye.

Szalai, aki jelenleg egy bulvárlap főszerkesztője, egy luxusprostituált mindennapjairól szóló közérdeklődésre számot tartó blog szerzője, aki nagyot alkotott a hazugságokon és fikción alapuló politikai lejáratásra szánt botránykönyvek terén, most nulla tévés tapasztalattal a háta mögött kerül egy kereskedelminek csúfolt propaganda TV hírigazgatói székébe.

Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a Habony-Vajna-féle TV2 ezzel belőtte a szellemi szintet és pozicionálta is magát azon a piacon, ahol egy korábban szerelmi bánatokban, zsírleszívásban, mellnagyobbításban és ajakfeltöltésben utazó, nem ritkán politikai megrendelésre író bulvárszakértő kezébe kerül a hiteles tájékoztatás, vagyis a csatorna elvileg leginkább szakmaiságot megkövetelő műsora.

Nem Azurák Csaba élő adásban elbóbiskoló hozzáértésének háttérbe szorítását nehezményezem, és nem is állítom azt, hogy a TV2 valaha is élen járt volna a minőségi hírműsorok gyártásában. De ennyire mélyre süllyedni? Igen, ennyire.

Meg lehet nyugodni: Szalai Vivientől senki nem azt várja, hogy komoly hírszerkesztői múltja legyen, hogy profi legyen abban, amit csinál, hogy feddhetetlen legyen a szakmai pályafutása, vagy hogy személye a mindig mindenhol vállalható tartalmak előállítását szavatolja. A politikai ellenfél kinyírását célzó, a választók-nézők megvezetését szolgáló hírek és álhírek gyártásán kívül senki semmit nem vár el tőle.

Erre pedig kiválóan alkalmas. Nála jobban ezt aligha csinálhatná bárki. Felsőbb utasításra, a kormányzati kommunikációért felelős illetékesektől majd megkapja, hogy aznap mi történt itthon és a nagyvilágban. Neki nem kell gondolkodnia, hisz birtokában lesz a heti, napi aktuális pártüzeneteknek, annak, hogy mire kell készülni, mit kell elmondani, kit kell meghívni, kit milyen ügyben kell beszéltetni. A fantáziája meg segít kiszínezni a nem eléggé ütős, nem eléggé gyomorforgató propagandát. Láttunk már ilyet, pontosan tudjuk, milyen ez.

Balról jobbra ezúttal: Berki Krisztián, Szalai Vivien, Váczi Gergő (fotó: rcnews.hu)

A lényeg, hogy mulasson a magyar, ne gondoljon búra-bajra, legyen kit gyűlölnie, legyen kitől rettegnie, és legyen kinek hálát adnia azért, hogy minden szenvedéstől meg potenciális ellenségtől megvédi. A nézettség nem számít, az állami pénzekkel úgyis Dunát lehet majd rekeszteni. Mondhatnám, hogy semmi közünk hozzá. Ahhoz, hogy egy magántulajdonban lévő kereskedelmi csatorna kit milyen székbe ültet, legyen az ő baja. Csak miután a tőkét az állami tulajdonú Eximbank nyomta a boldog tulajdonos segge alá, mégsem olyan könnyű közömbösnek maradni.

Az RTL Klub vezetése már valószínűleg pizzát rendelt és több láda pezsgőt is kibontott a hírre. Pedig a médiát totálisan maga alá gyűrő, az újabb és újabb médiacsatornák létrehozásával a propaganda mocskát mindenhonnan a pofánkba öntő kormányzati erőfeszítések láttán egyáltalán nem megnyugtató, hogy Győzike, Berki Krisztián, Orbán Viktor és a rezsicsökkentés rajongóinak ezután Szalai Vivien rágja szájba a híreket a TV2-n. Hogy a 80 milliárdos pénznyelő gépezet mellett egy újabb csatornából ömlik majd ugyanaz. A Szalai Vivienbe és a bulvárba csomagolt agymosó propaganda. És meg sem próbálnak úgy tenni, mintha bármi más fontos lenne, mint az önerőből szervilis, bármire kapható, gondolkodást nem igénylő lojalitás.

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Kövess minket!